lördag 8 september 2012

Så himla lätt....

(Bild lånad från googel).
Har nämt det tidigare men skadas inte att nämnas igen. Vi har alla våra bekvämlighetszoner, våra zoner ser anorlunda ut men det gemensamma är att vi i våran zon känner oss trygga, vi är bekanta med det som sker runtomkring oss och inut i oss. Här vill vi gärna stanna. Men vad händer när vi kliver ur bekvämlighetszonen? Jo det är där det händer grejer! Vi vågar testa något nytt, utmana oss själva. Inte alltid det blir tipp topp bra, men det är alltid man har lärt sig något, antingen om sig själv och om omgivningen. Jag försöker kliva ur den så ofta det bara går. Försöka pressa lite extra på gymmet, utmana mina gränser, kanske man väljer att läsa in någon kompetens, byta jobb, flytta mm mm. Förr var jag rädd att lämna min bekvämlighetzon, men nu älskar jag att utmana mig själv, och för varje utmaning blir jag starkare, kanske både psykiskt och fysiskt :) Sen är det så himla lätt att glida tillbaka till gamla mönster och känna sig bekväm och trygg igen. men det är med förändring det sker!

Så utmana er själva! Våga testa något nytt! Vad vill ni vinna och vad är ni beredda att offra?

Om man gör samma sak som man alltid har gjort kommer man att få samma resultat, gör man något nytt kommer man få nya resultat!

Vad har ni att fölora? Jag förlorade massa kilon, och jag kämpar varje dag med att inte få tillbaka dom och snart har jag gjort om min bekvämlighetszon till något mer aktivt och sundare livstill.

Inga kommentarer: