fredag 21 september 2012

Storkok och benträning

I Dag kom mina nya tränings handskar. Efterlängtade då mina gamla har gått sönder. Super taggad för att testa dom på kvällens pass blev jag lite besviken när jag kom på att det var ben på schemat i dag, men jag slängde in lite armar också så jag fick testa dom. Supersköna och jätte nöjd.


sist jag körde armar kände jag mig svag, men i dag kände jag mig stark. Musklerna börjar vakna till liv, skönt. Ben benmusklerna har inte riktigt vaknat än. Dock första benpasset efter cardiosattsningen. Körde benböj på 60 kg i dag. En rejäl minskning sen i försommar. Då Smithmaskinen inte var ledig så körde jag med den lösa stången så vågade inte lassa påför mycket. Tycker det är lite vanskligt att komma på plats då.I Smithen är det ju bara att köra :)


Testade en ny maskin i dag, den ovan, och fy tusan vad jobbig. Vet inte vadden kallas men är som en typ av trapp maskin fast benen går i sidled, som om man skulle åka skridskor. Bara efter 10 min var jag slut i benen. Det är ju verkligen muskler som man inte brukar använda annars, utsida och insida lår. Men den blir det säkert fler gånger på mina bendagar.



Sen bar det hem för att laga mat. Blev ett storkok på köttfärssås. 9 matlådor, perfekt att ha i frysen de dagar man inte orkar eller hinner laga mat. Sen blev det en plåt med keso plättar. Denna gång blev det med zucchini, purjo, paprika och tomat. Så nu finns det mat, frukost och mellis för en liten stund.

Nu får det bli sängen efter en produktiv kväll. Blir en tidig morgon, funderar nämligen på att ta mig en pw innan jobbet i morgon. Vi får se vad kroppen tycker när klockan ringer i morgon.  Godnatt.

 

1 kommentar:

Unknown sa...

Läste lite närmare ang träning i dag, så som tex knäbök i smith kontra fria vikter. Och studie har påvisat att man får 43% högre muskelaktivering vid fria vikter hjämfört med smith. Så i fortsättningen blir det fria vikter igen :)