fredag 31 januari 2014

En månad har gått


Då har januari månad snart passerat och så även första månaden med periodisk fasta och lågkolhydratskost. Jag tycker i det stora hela att det har gått toppen bra. Endast hungrig vid ett fåtal tillfällen och sockersuget har gått att hålla på avstånd. Jag måste medge att jag inte har varit super strikt hela månaden utan har någon gång ätit något med "fel typ" av kolhydratskälla. Men det har funkat bra. Det är ju tanken att det ska bli en livsstil ochbinte ännu en diet och i livet blir man tex bjuden på dop, beställer hem pizza osv. Men man kan välja att ta en kaka till kaffet och inte smaka alla sorter. Eller sluta äta piazzan när man är mätt och inte trycka hela bara för att. Man får helt enkelt välja sina tillfällen. 


Som jag förväntade mig så sa det pang de första två veckorna och sen planade det ut en aning. Varje vecka har dock visat mindre än föregående både på mått och vikt. Det känns riktigt bra det här och jag har min målbild inom räckhåll. Denna gång känns det bra på ett annat sätt. Är väl för att jag inte ser det dom en diet utan dom en livsstils. Hoppas ni har lyckats är på G med era mål vad det än må vara. 

En månads skillnad. Tycker inte det syns så extremt mycket om man jämför de två bilderna men när man ser på siffrorna så är det helt ok, till och med rätt så bra :).
Som -5,4 kg och midjemåttet på -11cm, det är bra. Bara att hänga i nu. 

Inga kommentarer: