lördag 7 april 2012

Läckage och PB


I morse fick jag se att akvariet läkte vatten. F*n! Vi förra vatten bytet såg jag att vtn nivån hade minskat en aning men tänkte inte vidare på det förän i morse då jag såg nivån hade minskat igen. Tittade då närmare på akvariebänken och såg att den var fuktig. Har alltså ett sipprande läckage någonstans. Inget att göra åt utan fick i more ställa mig och tömma ur allt vatten. Fiskarna och växterna gav jag bort till jobbet och arbetskamrater som har akvarium.

Syns här att ca 1 cm vatten saknas i överkant, och att listen i nederkant är uppluckrad.
Vatten och inredning borta.
Fiskarna som väntar på sitt nya hem

På väg till jobbet med fiskar och massa växter.
I kväll när jag kommer hem från jobbet får jag ta tag i resten. Tömma på grus göra rent osv.

Drog sen ner till gymmet. Ben, vader och mage på schemat i dag. Drog nytt person bästa i benpress, 200 kg x10. Försökte mig på att maxa i benböjen också, men svårt att få till det där tycker jag. Vill inte lassa på och tappa teckniken. Viktigt så det inte händer något med ryggen, kännde även av att knäna gjorde ont i böjt läge. Fick nöja mig med 80 kg x 5 kg i stående benböj.


Det var ett riktigt gött pass i dag. Testade lite nya övningar både för ben, vader och mage. Som tex spänsthopp, 40 st blev det. Det finns inte så mycket att köra hoppen på men fick ta en "gymbänk" att hoppa jämfota upp på. Skulle vara kul och testa hur högt man kan.

När det blev magens tur att få sig en omgång så körde jag "rumplyft" på bänk. Vet inte riktigt vad övningen heter. Men man ligger på bänken med fötterna upp i lunften och sen ska man lyffta rumpan. Grymt effektiv. Får bra kontakt där. Tog i så mycket i ett lyft att jag ramlade av bänken, fort som attan tog jag mig upp och hoppades inte så mång såg mig. Dock en tjej som log lite :) Anslutade ett bra pass med spinning. Då jag skulle iväg och jobba han jag inte med hella passet men 40 min blev det. Nöjd.



Inga kommentarer: