tisdag 24 april 2012

Tur...

... att man inte får flera såna här spontan lediga dagar, eller inte?! Jag skulle då antingen träna ihjäl mig eller bli super fit på nolltid. Men andra ord, det har blivit mycket aktivitet i dag.

  

Det har i dag blivit totalt två stycken pw, en i morse på 5.66 km och en i kvällningen på 6,19 km. Två pass i gymmet. Ett på förmiddagen då det blev 20 min på löpbandet (gående, vilar benhinnorna en dag till) och bröst, biceps och triceps och ett pass på kvällen då det blev mage. Så drygt fyra timmars träning i dag. Kan hålla med om att det är lite i överkant, men jag gillar det :)


 

 Lagade mat i kvällningen också, kände att kroppen behövde ha lite energi att jobba med. Om jag ska vara ärlig blir det inte alls så mycket matlagning nu för tiden. Blir mycket kvarg, gröt, smoothies och liknande. Och om jag lagar mat lagar jag mycket så det räcker till flera portioner.


Det här med benhinnorna som man brukar slänga med att man har benhinneinflammation.  Alltså om man får en inflammation gör det tydligen jävligt ont. Jag har aldrig haft det men jag har haft väldigt ont i benhinnorna och det räcker. Oftast är det den djupa vadmuskeln som har blivit överansträngd. Och så är det nog i mitt fall. Det gör stundvis väldigt ont, men när man gott ett tag, blivit varm så minskar smärtan. Kanske inte när jag springer men vid promenad. Och efter massagen i dag så kändes benen ännu bättre, Cirkulation kan göra underverk. Och fy tusan vad gött det är med massage! Skulle kunna göra det hur ofta som helst.

Trevlig kväll på er. Nu ska jag varva ner och packa väskan, i morgon ringer klockan 0450, pw innan jobbet är planen!




Inga kommentarer: