fredag 20 april 2012

Svettigt

Började dagen 0700 på Hk träningscenter med crossfit och powestretch. Lika jobbigt som vanligt och benen skakade mor slutet. Dagens uppläg såg ut som följer:

20 st benböj, 20 kg
20 st situpps,
10 st marklyft, 20 kg
10 st militärpress, 15 kg

Gjorde så många varv man han på 15 min eller var det 20?... Kommer inte i håg, meningen är ju att man ska räkna varven så man kan förbättra sig, men jag tappade bort mig vid två. Men tror att det blev 5 varv. jobbigt men kul!


Svettigt
Åkte sen hem för att käka frukost, 250 g kvarg med nötblandning.

Vidare ner till Galaxen. Efter i går fick jag ett sjukt sug efter att springa eller snarare jogga. Så i dag blev det tre km till. Snyggade till siftorna med 25 sekunder också. Kul att tävla med sig själv. Känndes relativt lätt i dag med, förutom att jag blev sjukt svettig. Bara ran av mig i dag och det tycker jag är en härlig känsla känns som om fettet rinner av kroppen :)


Stressade en ut på stan och fixade pappsens 55 års present till i morgon och sen vidare till jobbet. Pga att lite arbetsuppgifter drog över på lunchrasten så blev det inte en så lång och intensiv promenad. Dels var en kollega med och dels var vi lite tidspressade. Men 3 km i medel tempo blev det. Och regnit var det, men vad gör det när amn har rengkläder, eller jacka i alla fall :)

Inga kommentarer: