söndag 22 april 2012

Formbild och roadkill

Utan väckarklocka tog jag mig upp strax innan sju. Känns så himla bra att man vaknar i tid och känner sig utsövd. Tecken på att kroppen mår bra antar jag :)

Kikade ut och det såg molnig men relativt ok väder, så jag tog på mig mina träningskläder och knallade iväg. Dröjde inte långe innan himlen öppnade sig. Han väl 1 km.


  

Hittade en påkörd grävling vid vägkanten av ringvägen. Har inte sett någon på så nära håll, så stannade till lite men vågade inte riktigt fram i fall den inte skulle varit stendöd.


 Siffrorna på vågen kryper sakta och relativt säkert nedåt, men det går långsamt. Däremot minskar midjemåttet fortare. Och det är jag helt ok med. Måste ju betyda att fettet försvinner samtidigt som man kanske bygger en och annan muskel .




Efter promenaden var jag rejält blöt. Kan vrida kläderna . Skulle ha valt lite andra kläder. Nu är jag lite frusen men nöjd över morgonens insats. Blev 5,25 km. Tänkte testa att jogga ute i dag, men får bli löpbandet i dag med. Har ingen lust att bli så blöt igen.

Inga kommentarer: