söndag 15 april 2012

Hinner inte

Ibland hinner man inte det man vill. Dagarna bara rusar förbi. Som i dag. Känns som jag inte har gjort något vettigt och så är det redan kväll. Fast när man tänker efter så har man ju gjort en del ändå. Det har i alla fall blivit en hel del hemma fix. Men tycker att man fixar och fixar utan att det blir någon skillnad. Lätt frustrerad, jag vill ha ordning men får inte känslan av ordning.

Trotts att jag sällan dricker har jag en hel del alkohol hemma. Kanske just därför den blir kvar.
Som sagt gick mitt akvarium sönder häromdagen och det resulterade i ordning. Bla förvarade jag all min alkohol där. Nu vet jag inte riktigt vart jag ska göra av den, och där på bordet kan det ju inte stå. men om jag städar skafferiet så får det kanske plats där.

  

Möblerade om också. Flyttade mitt fina skåp till hörnet där jag hade akvariumet.  Planen är att jag ska ha det kommande akvariumet där byrån står. Då får det inte direkt solljus på sig vilket är bättre.

Nu ska jag fortsätta bringa ordning i mitt hem så jag kan känna ro i kroppen. Ser ut att vara en perfekt kväll för en promenad också, men då Meja ligger och sover så tar man sig ingen stans. Så lika bra att greja här hemma. Har inte hunnit träna i dag heller, Meja ville inte med till gymmet och då är det ingen ide att tvinga henne för då blir det inte bra varken för henne eller för mig. Något som jag saknar här i stan är en träningsanläggning som är lite mer barnanpassat, men tex lekrum/hörna, barnpassning, film hörna eller vad som helst. Finns ju massa mammor och pappor med för den delen som skulle vilja träna men blir hindrade för man har barn. Inte bra tycker jag. Tror det gymmet som löser det kommer få massa nya medlemmar.

Inga kommentarer: